برای
سئو سایت و بهینه سازی سایت بازاریابی شبکه های اجتماعی و حضور در آن ها می تواند کمک بسیار مفیدی باشد. با توجه به اینکه امروزه شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از سرگرم کننده ترین مکان های اینترنتی برای کاربران شده است. و اینکه جدیدا موتورهای جستجو نگاه خاصی به این قضیه دارند، می توان گفت بستر مناسبی برای بهینه سازی سایت و
سئو سایت در شبکه های اجتماعی جهت تبلیغات و یافتن مشتری فراهم شده است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه ای برای اولین بار توسط Philip Kotler و Gerald Zaltman در سال ۱۹۷۰ به صورت یک ایده ی تجاری پیاده سازی شد.مانند سایر بازاریابی های تجاری تمرکز اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز بر روی مشتری می باشد با این تفاوت که نحوه ی فعالیت شما در شبکه های اجتماعی نباید به گونه ای باشد که مشتری فکر کند که در حال تبلیغ محصول یا خدماتتان برای کسب درآمد هستید. معمولا بهتر است در این صفحه ها در رابطه با محصولات یا خدمات و فواید آن برای مصرف کنندگان خبر رسانی کنید و بقیه کار را به دست مشتریان و بازدید کنندگان بسپارید.
نکاتی که در بازاریابی شبکه ای باید به آن توجه داشت:
به تعداد افرادی که صفحه ی شما را لایک کرده اند یا آن را دنبال می کنند توجهی خاص داشته باشید .
ساندویچ پانل نرم افزار مالی و حسابداری درب اتوماتیکمطالبی که در صفحه ارائه می دهید باید مفید ، جدید ، جذاب و مشتری پسند باشند.
شما در یک جایگاه مساوی و یکسان با بیننده و مشتری قرار دارید.
هدف بازاریابی شبکه ای ایجاد یک باور اجتماعی درباره محصول است نه فروش آن .
اگر استراتژیتان خوب باشد بازدیدکنندگان شما بهتیرین تبلیغ کننده هایتان خواهند بود.(از طریق اشتراک گذاری)
توجه داشته باشید که تبلیغ در صفحات اجتماعی ممکن است نتیجه عکس نیز بدهد. این نکته ی کلی را هرگز فراموش نکنید:
“ پستی که هزار بار پسندیده شود بهتر از هزار پستی است که یک بار پسندیده می شوند !“
پست ها و مطالب بیش از حد نه تنها فایده ای ندارند بلکه باعث اسپم شدن آن ها و در نتیجه افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو خواهند شد.