تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

novinmarketing Offline
#1 ارسال شده : 1395/08/17 05:05:22 ب.ظ
novinmarketing

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 316
مکان: تهران

حدودا ده سال پیش لذت کار کردن روی اولین پروژه وب سایتم را با یک طراح گرافیک حرفه ای تجربه کردم. در آن زمان در یک شرکت نرم افزاری کار می کردم و عنوان شغلی‌ام رئیس بازاریابی بود.
همانطور که ما در فرایند طراحی گرافیک پیش می رفتیم، رئیسم در مورد محتوای صفحه اصلی که در این لپ تاپ نشان داده می شد کاملا مصمم بود. در آن زمان او کاملا قاطع و مطمئن بود و اینکار بهترین کار برای طراحی وب سایت در نظر گرفته می شد.
همه تصمیمات طراحی سایت ما حول محور این مولفه اصلی گرفته می شد و من می دانستم تنها زمانی می توانیم سایت جدیدی راه اندازی کنیم که تمام محتوا صفحه اصلی مانیتور لپتاپش جای بگیرد. ما به معنای واقعی کلمه این موضوع را امتحان می کردیم و چندین صفحه مطلب را از طریق صفحه لپ تاپ او مشاهده می کردیم.
امروز هنگامیکه مشغول مطالعه پست وبلاگی به نام صفحه اصلی یا نخستی وجود ندارد نوشته لوک روبلسکی بودم یاد آن پروژه افتادم . لوک به خوبی به این موضوع پرداخته و توضیح می دهد که دستگاه های امروزی مجهز به اسکرولینگ هستند، کاربران توقع اسکرول کردن دارند، و اینکه بسیاری دستگاهها حتی کادر بالای صفحه هم ندارند. در عین حال که مقاله لوک کوتاه است ، اما این توصیفات بخوبی سیر تکامل وبگردی و طراحی مربوط به آن را نشان می دهد .

طراحی وب در شرایط مدرن
بیایید ده سال به جلو برویم و از آنجا به طراحی وبسایت در سال 2015 نگاهی بیاندازیم. ما وب سایت های مناسب موبایل طراحی کرده ایم که در دستگاه هایی با هر شکل و اندازه قابل نمایش است. مانیتورهای بزرگ رومیزی، لپ تاپ کوچک 13 اینچی، آیپد و آیفون همه و همه برای مشاهده و دریافت محتوای وبسایت استفاده می شوند. دیگر یک دستگاه اصلی وجود ندارد ،بلکه بی شمار دستگاه وجود دارد که انعطاف پذیری بسیار زیادی برای کاربران وبسایت ها فراهم می کند.
با توجه به تنوع در مشاهده وب سایت، می توان تصور کرد که صاحبان وب سایت ها دیگر اهمیتی به مطالب ارائه شده در صفحه اصلی خود نمی دهند. اما متاسفانه همچنان به این موضوع می پردازند و همچنان از ما درخواست این نوع طراحی ها را دارند .وقتی که میگویم درخواست می شود منظورم اینست که اغلب از ما چنین درخواستی می شود.
آیا می دانید مفهوم "above the fold" (صفحه اصلی سایت ) با یک روزنامه چاپی آغاز شده و با این هدف طراحی شد که با قرار دادن محتوای هیجان انگیز در بالای صفحه نخست مردم را ترغیب به خرید روزنامه از دکه روزنامه فروشی کند؟
آخرین باری که شما با ایستادن کنار دکه روزنامه فروشی یک وب سایت را خریدید/ یا مشاهده کردید کی بوده است؟ دقیقا.
مفهوم above the fold ( صفحه اصلی وب سایت ) در طراحی سایت امروزی وب سایت جایی ندارد و باید آن را نیز همراه با فونت comic sans و تصاویر gif پیتزا کنار گذاشت. هرچند هر دو آنها هنوز هم درخبرنامه انجمن اولیا و مربیان من استفاده می شوند ، اما در پروژه های حرفه ای طراحی وب سایت نباید از آنها استفاده کرد. این مولفه های طراحی، همراه با لزوم وجود above the fold را باید بکل کنار گذاشت.



اسطوره صفحه خانگی را رها کنید
اگر هنوز نتوانسته ام شما را در مورد صفحات طولانیتر وب قانع کنم ،اجازه دهید به کمک چند نکته به شما نشان دهم چرا این مفهوم در طراحی سایت مدرن وبسایت جایی ندارد:
ما در دنیایی با صفحه نمایشهای متعدد زندگی میکنیم به طوری که هیچ اندازه متعارفی برای دستگاه وجود ندارد. الزام صفحه اصلی یا همان خانه مربوط به زمانی است که اندازه رزولوشن مانیتورهای کامپیوتر 800در 600 پیکسل بود. این صفحه نمایشهای کوچک و محدود دیگر وجود ندارند- یا مورد استفاده بسیار کمی دارند. کادر محتوا در آن مورد 600پیکسل است.بر روی مانیتور فعلی من کادر 1،400پیکسل است و این موقتی است چرا که معمولا مطالعه و جستجوی مطالب را در آیپد مینی ام انجام می دهم که این 1400 px در برابر آن عددی نیست.
کاربران وب سایت می دانند که چگونه اسکرول کنند و انتظار اسکرول دارند - آیفون و آی پد من برای اسکرول کردن طراحی سایت شده اند. با یک حرکت ساده انگشت روی صفحه نمایش، با کمترین تلاش یک صفحه وب را اسکرول می کنم و بالا پایین می کنم. این کار در من درونی شده ، چون روشی است که با آن دستگاه های مدرن کار می کنند.ذهن من می داند که اسکرول کردن زیاد اذیت کننده نیست، قابل درک است.
واضح است که نمی توان در یک کادر 600px داستانی ترغیب کننده روایت کرد. - اگر وب سایت شما ارزشمند است و شما یک داستان واقعی برای روایت دارید، مسلما فضایی بیش از 600px نیاز خواهید داشت. و ایرادی هم ندارد چون با مطالعه اطلاعات توسط خواننده، داستان باز می شود. به این معنی که کاربر به خواندن ادامه خواهد داد،اطلاعات را دریافت می کند، و به اسکرول کردن ادامه می دهد درست همانطور که یک کتاب جالب را ورق می زنند.
عبارت صفحه اصلی مربوط به روزنامه هاست نه وبسایت ها.- ما نمی توانیم اجازه دهیم که مفهومی منسوخ و قدیمی روی یک صفحه روزنامه ،طراحی یک وبسایت الکترونیک را تعیین کند. بدیهی است که این موضوع در مورد وبسایت های مدرن منطقی نیست.
برای جذب بازدیدکنندگان نیازی نیست که موارد جذاب در بالای صفحه قرار بگیرد. – چنانچه از من می خواهید که در وبسایت شما عملی را انجام دهم، ابتدا لازم است با نشان دادن اینکه وبسایت ارزش وقت گذاشتن دارد اعتماد من را جلب کنید. اینکار با اطلاعات و مفاهیم قابل اطمینان که برای من،بازدیدکننده وبسایت شما، نوشته شده است میسر می شود. شما نمی توانید بسادگی در600px اعتماد مرا جلب کنید. بهتر است مرا با دنبال کردن و اسکرول کردن مسیرمطلبی آموزشی که فراخوان عمل قابل فهم و هدفمندی را در پی دارد، به پایین صفحه هدایت کنید.تنها در آن زمان است که می توانید مرا مجاب به انجام عملی بکنید.
به استقبال مفهوم طراحی کاربر متمرکز بروید
طراحی کاربر محور بر کیفیت محتوا و حل مشکل بازدید کننده تمرکز دارد. شما چه ارائه دهنده خدمات باشید یا فروشنده یک محصول فیزیکی، هدفتان ترغیب بازدید کننده برای انجام دادن یک عمل است. داشتن نرخ ترغیب بالا ارتباط کمی با محل قرارگیری دارد( آیا در بالای صفحه قرار دارد)،و بیشتربه قابلیت و توانایی محتوا برای ارتباط با بازدید کننده و ارائه راه حل به او مرتبط است.
به خاطر داشته باشید که اسکرول کردن آزاردهنده نیست و قابل درک است. کمتر نگران بالای صفحه باشید و بیشتر بر ارتباط با بازدیدکنندگان وبسایت خود تمرکز کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سئو مراجعه نمایید.
تبلیغات
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.104 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , قالب سازی پلاستیک , خدمات قالب سازی پلاستیک , تزریق پلاستیک , خدمات تزریق پلاستیک , تزریق قالب سازی پلاستیک , ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت