سال ۲۰۱۲ ، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایت ها بود . گوگل الگوریتم های جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایت ها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتور های جست و جو شدند . اکثر سئوکار های با تجربه ، سال ۲۰۱۲ را سال سختی دانستند.قبلا در مورد بهینه سازی on-site نوشته ام ، اما بد نیست دوباره به آن بپردازم . on-site seo ؛ به فاکتور های منتهی میشود که بر روی سایت شما تاثیر دارند و از محدوده سایت شما خارج نمیشوند. حال ، امروز میخواهم در مورد این بحث در بهینه سازی سایت ها بیشتر بنویسم و فاکتور های on site را کاملا توضیح بدهم.
۱- ساختار آدرس :
آدرس مطالب ، یکی از فاکتور های مهم در بحث بهینه سازی هستند . آن ها را جدی بگیرید و حتما آن ها را باز نویسی کنید . سیستم های مدیریت محتوا ، به صورت خودکار این آدرس را برای شما مینویسند ، اما بهتر است که کلمات کلیدی را در آن ها به کار برید و از نوشتن آدرس های طولانی خودداری نمایید .
۲- تگ های Heading
چندین سال است که تگ های H ، یا سربرگ از اهمییت بالایی در بحث بهینه سازی سایت ها برخوردارند . با این تگ ها، میتوانید به موتورهای جست و جو بفهمانید که این جمله ، از اهمییت بالایی از نظر شما برخوردار است . توضیحات کاملتری را در زمینه تگ های H و نحوه استفاده از آنها را در صفحه چگونه از تگ های h1 , h2 و . . استفاده کنیم ؟ بخوانید.
۳ -کلمات مترادف و مرتبط :
سعی کنید کلماتی را درون متن خود به کار ببرید که میدانید نه کاربر را آزار میدهد و نه به ورودی شما از موتور های جست و جو آسیب میرساند . از مترادف ها درون متن خود استفاده کنید تا متن خوبتان به دست تمامی جست و جو کنندگان برسد .
۴- تصاویر :
بله ، تصاویر یکی از فاکتور های مهم در on page هستند . از تصاویر استفاده کنید و برای آن ها alt و title تعریف کنید تا موتور های جست و جو بفهمند که این تصویر در رابطه با چه چیزی است . از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید . در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر زیاده روی نکنید و فقط مرتبط ترین آنها را به کار ببرید.
۵ – استراتژی های کلمات کلیدی قدیمی را دور بریزید :
اگر بخواهیم به صورت ریاضی هم حساب کنیم ، سال ۲۰۱۱ با سال ۲۰۱۲ ، ۱۱ سال فرق میکند . نیازی نیست که حتما چندین بار کلمات کلیدی را به کار ببرید ، حتما از ۶% چگالی کلمات کلیدی پیروی کنید . محتوا را با ذهنیت این که دارید برای کاربر مینویسید ، بنویسید نه صرفا برای موتو های جست و جو . موتور های جست و جو بیشتر به کاربر اهمییت میدهند و دوست دارند تا کاربر به نتیجه مورد نظر و دلخواهش برسد . به کار بردن کلمات کلیدی داخل پست را فراموش نکنید ، اما با کلمات کلیدی هم ، مقاله خود را به اسپم شبیه نکنید . در مورد متا کیورد ها نیز ، در صفحه آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟ بخوانید .
۶- کاربرانتان چه کسانی هستند ؟
مطمئن شوید که میدانید کاربرانتان دقیقا چه کسانی هستند و به چه چیز هایی نیاز دارند . بعضی از سایت ها برای یک عده خاص مینویسند . پس شما هم همین کار را بکنید ! ، باید بدانید که خواننده های سایتتان مثلا سطح علمی بالایی دارند یا پایینی که سطح مقاله خودتان را با سطح علمی آنها هماهنگ کنید . گوگل شرکت بزرگی است و مسلما میداند که مثلا این
بازاریابی اینترنتی محتوا به درد کاربر خورده است یا خیر (بر طبق فرضیات ) پس کاربران را با هم ترکیب نکنید و قشر خاصی را انتخاب کنید
۷- ویدئو :
ویدئو ها ، یکی از پرمخاطب ترین بخش های سایت ها هستند . به این فکر نکنید که سرعت اینترنت در کشور ما پایین است . . . ، کاربران ویدئو ها را بر متن ترجیح میدهند . سعی کنید هر از چند مدت ، یک ویدئو در موضوع کاری خودتان در سایتتان منتشر کنید . ویدئو هایتان را در اپارات و یوتیوب منتشر کنید ، اما در سایت خودتان حتما لینک دانلودش را قرار دهید . کاربران ویدئو ها را نزد خود نگه میدارند و میتواند این بحث ، کاربران را دوباره به سایت شما بکشاند !
۸- راه را دور نکنید !
موتورهای جست و جو باید نتایج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتایج درآورند .در غیر این صورت آنها را از دست میدهند . پس وبسایت خود را پیش موتور های جست و جو معتبر کنید و هرگز نگذارید که با شما مثل یک اسپم برخورد کنند . اگر محتوای مورد نظر کاربر را دارید ، پس بگذارید او به راحتی به هرچه میخواهد دست بیابد ، نه این که لقمه را دور دهانشان بچرخانیدسعی کنید که باز هم این توصیه را جدی بگیرید و کاربران را در اولویت قرار بدهید نه موتورهای جست و جو را . شاید موتور های جست و جو ، الگوریتم هایی دارند که میفهمند شما برای کاربران کار میکنید یا موتور های جست و جو !